05 January, 2010

LUMIVALGE SEFIIRITORT

VEELKORD HEAD ALANUD AASTAT!!!!


Esimene tordikene sellel aastal on jällegi prooviks tehtud ,sest on vaja täiustada oma sefiiri valmistamise oskusi. Seekordsega olen ise juba rohkem rahul, sest ei jäänud vesiseks,aga ilusti vormi hoidma peale pritsikotist läbi käimist ei taha jääda.Kui kellegil on kogemusi siis palun jagage.
Valmistan sefiiri Ida Savi raamatu järgi ainult munavalgetest,siirupist ja sidrunihappest(Ei tahaks zelatiiniga )Maitse oli seekord hapukam kuna panin sidrunhapet rohkem.Kas vormihoidmisel aitaks äkki tuhksuhkru lisamine lõpu poole,kui siirup on juba sees ja mass maha jahutatud? Umbes nagu teeks piparkoogi glasuuri.
Joonistasin sokolaadiga pisut mustreid peale ,muidu poleks tort üldse välja paistnud.

3 comments:

  1. Tänud õnnitluste eest! :)
    Ja sinu blogi näeb tõsiselt ahvatlev välja, nii ilusad tordid ja küpsised! :)

    ReplyDelete
  2. Ma olen ka otsinud head sefiiriretsepti, aga paistab, et ma pole ainuke, kes seda öiget ei leia. Mul on yks iidamast aadamast I. Savi raamat, peab siis sealt piiluma:-)

    ReplyDelete
  3. Hello, tore, et käisid:-) Se pikeeri on tehtud munavalgest ja suhkrust, kui nyyd öieti mäletan, 1/4dl munavalget ja 1 3/4dl suhkurt. Munavalge ja 1dl suhkurt vahustada u. 3minutit, lisada löppsuhkur ja 3 tilka sidrunimahla:-) Tsipa mikserda veel ja ongi valmis, see, mis mul selle pojengitordi peal on, on tehtud nii, et vötsin "vahva pakastuspussi" (kövast plastikust kilekott sygavkylmutatud toodetele),tegin sinna eriti väikse augu otsa ja hakkasingi seda massi välja pressima:-) Ylimalt lihtne on seda pikeeri teha, ei teagi, mis ta eestikeelne nimetus on. Aga meenutab kövasti piparkoogi vööba retsepti...Seda pikeeritehnikat kasutavad paljud, näiteks rouva v, kakkuhelmi...

    ReplyDelete