11 January, 2011

VALLATU SEFIIRITORT MEESTERAHVALE

Ka eelmisel aastal oli esimeseks tegemiseks sefiiritort.Seekordne läks 40 juubeliks meesterahvale,kes saab ka huumorist aru. Tahtsin juba ammu proovida selle teemalist torti teha ja nüüd avanes selleks võimalus.
Vaade külje pealt

Siin lähivaade minu esimesest martsipani roosist.

Piltide järgi võib ju arvata ,et tegu on suure tordiga ,aga ei see kaalus kõigest 1 kg ,sest sefiir ise on ju nii kerge.Põhjaks on siis biskviit ,millele peale määrisin kirsimoosi . Rinnad sai vormitud biskviidist ,mille surusin toidukilega vooderdatud magustoidukaussi sisuks on moos ja sefiir. Roosam kate rindadel on Hapukoorekreem ,mis värvitud virsiku -ja roosa toonilise tuhksuhkruga. Sefiiri valmistasin Birxi blogis oleva õpetuse järgi. Mulle selline valmistusviis sobib päris hästi.(ainult kannatust peab pisut rohkem olema . ajaliselt arvestan järgmine kord u 30 minutiga ,sest siis jääb sefiir veel õhulisem,seekord hakkas mikserist lihtsalt kahju.)Selle tordi jaoks kulus 3 munavalget ,2,5 dl tuhksuhkrut ja pisut sidrunihapet.Et valgelt "kleidile " pisutki jumet juurde anda ,siis joonistasin mustri šokolaadiga.

Siin siis pildike tordist enne kui katsin sefiiriga





See pisike tordike ,läks siis naabriperele uue aasta alguse puhul ,sest pidin ju ise ka selle sefiiri ära maitsema :). Mõlemale tordile valmistasin sefiiri eraldi.Peale panin kaunistuseks omavalmistatud roosid , mida vormisin ainult käte vahel ,ega kasutanud muid abivahendeid,(mul lihtsalt pole neid) Enda arvates tulid välja küll.(peab muidugi veel harjutama)

7 comments:

  1. väga vahva tort ja kindlasti meeldis ka sünnipäevalspele :D

    ReplyDelete
  2. osssaa...päris äge vallatu tort :)
    Ja lilled on ju ka kenad - kui ma võrdlen nendega, millised minu esimesed martsipaniroosid koolis välja nägid.

    ReplyDelete
  3. Vallatled tordimaailmas!?:D Kaunid roosid tõesti!:)

    ReplyDelete
  4. Väga lahe tort :D Kuidas sefiir jäi? See on siis ilma siirupi keetmiseta. Tegin just paar päeva tagasi esimest korda sefiiri ja keedetud siirupiga. Jäi hea, kuid miskit jäi nagu puudu. Nüüd prooviks selle retsepti ka ära:)

    ReplyDelete
  5. Aitäh kiidusõnade eest.
    AveMaria mulle see variant sobib ,hoidis kenasti vormi ja pritsida oli hea.Liiga väikest otsikut ei saa ainult kasutada.

    ReplyDelete
  6. Tõsiselt vinge tort ;)

    ReplyDelete
  7. Lustakas :) Mulle kinkis üks kelmikas sõber kunagi terve raamatu taoliste tortide valmistamisest (Naughty Cakes on raamatu nimi), aga ma pole end veel kätte suuta võtnud, et mõni kavanditest ellu viia :)

    ReplyDelete