17 April, 2009

BAVARIA ÕUNAKOOK

Vahest on selline tunne,et tahaks midagi täiesti uut ja ennekuulmatut proovida.Minul tekkis tahtmine teha kooki ,kus on koos toorjuust ja õun.Toorjuust oli kodus olemas ,sest seda jäi lapse sünnipäevatordi tegemisest järele ja poe õunad sattusid täiesti maitsetud olema nii,et pidi koogi peale mõtlema hakkama.Mul on terve kapitäis igasuguseid kokka ja küpsetamise raamatuid ning neid ma siis kammima hakkasingi.Üheski trükiversioonis ei ole retsepti kus oleks mõlemad ained koos.Siis võtsin neti ette,sirvisin läbi nii eestikeelsed ,soomekeelsed , kui ka inglisekeelsed lehed.Seda mida vaja, ei ole.Viimases lootuses võtsin appi oma käekirjaga üles tähendatud retseptid ,mida olen kogunud juba 14 aastat erinevatest kokaraamatutest välja kirjutades.Ja seal ta siis oli.Millisest raamatust see kunagi võetud on seda ma ei tea ,aga selline see retsept siis on...


PÕHI
1,5 dl võid(mina sulatasin,aga võib ilmselt olla ka toasoe)
1dl suhkrut
3,5 dl jahu
1 tl vaniljesuhkrut
1-2 spl vett
Sega taigna ained omavahel ühtlaseks(peab ilmselt tulema midagi muretaigna moodi ,ainult pehmem).Kata küpsetusplaat küpsetuspaberiga ja vajuta tainas sellele nii,et ääred jäävad pisut kõrgemad(mina tegin 20X30 cm vormis ja see oli pisut väike.Tainas jäi liiga paksult.)Küpseta põhja u.5-10 min 200c juures.Põhi peaks olema peaaegu küpse aga mitte päris.Võta põhi ahjust ja jäta seniks jahtuma kui täidist teed.


TÄIDIS
400 g naturaalset toorjuustu
0,5 dl suhkrut
1 muna
3 suuremat õuna
pisut fariinisuhkrut
pisut kaneeli
Vahusta toorjuust ja suhkur ,lisa muna (peaks proovima vahustatud munaga siis jääb äkki kohevam???)Sega hoolikalt ja vala taignale.Viiluta puhastatud õunad ja säti need täidisele.Riputa kergelt üle kaneeli ja fariinisuhkruga(minul fariinisuhkrut ei olnud panin tavalist suhkrut)Küpsetada 200c juures 35-40 min.
NB! kui on õhem kook tuleb jälgida et ära ei kõrbeks.Ilmselt peaks plaat asetsema ahju alaosas aga mitte päris all.

Selline nägi kook välja enne ahju minemistJa selline ahjust tullesKook peaks enne sööma hakkamist pisut ikka jahtuma kui ei taha keelt kõrvetada.Siin on veel viimased tükid.Kook tuli väga maitsev ja ma proovin kindlasti seda veel teha ja siis juba enda lisatud märkuste järgi.

No comments:

Post a Comment