18 April, 2009

TUGEV TOIT

Minu meespere ei kujuta elu ette ilma lihata . Ise loobuksin küll sellest päris hea meelega . Algselt oli plaanis teha ahju guljassi koos kartuliga , aga välja tuli hoopis lihtne lihapada.
Minu arvates üsna isuäratav.
Selleks olin ostnud poest 1pk marineeritud seaküljeliha , mis oli juba kuubikuteks lõigatud
ja sea abatüki mis oli maitsestamata . Lõikasin mõlemad lihatükid üsna väikesteks tükkideks . Panin suuremasse kaussi ja valasin üle sojakastmega , lisasin mõned tl ingverit(selleta ei valmi minul ühtegi lihatoitu) , pisut küüslaugusoola ja tavalist soola . Segasin selle kõik ilusti läbi ja jätsin seisma toatemperatuurile ca.1 tunniks . Samal ajal puhastasin porgandid ja lõikasin need lihtsalt õhemateks ketasteks . Olin ostnud ka 1 prk.sampinjone soolvees ja need nõrutasin ära . Koorisin ja tükeldasin kartulid suuremateks tükkideks .
Panin ühe suurema poti tulele koos ca.1 l veega , millesse lisasin 1 Maggi kostilja kuubiku . Suures vokis ajasin õli kuumaks ja praadisin lihatükid kolme osa kaupa läbi . Vokilt tõstsin liha otse potti keeva vee sisse . Lihast järele jäänud õlis praadisin kohe porgandid kergelt läbi , ka need tõstsin siis kohe potti liha juurde hauduma . Peale porgandeid kuumutasin õlis seened ja lisasin neile lõpuks 1 pk (2dl)kohvikoort ja kuumutasin korralikult läbi . Seentele lisasin ka pisut soola ja küüslaugusoola juurde . Ka seened ja koore valasin potti . Lasin segul korralikult keema tõusta ja lisasin lõpuks ka tükeldatud kartuli . Lasin tasasel tulel aeg ajalt segades haududa ca.1 tunni jagu .Kuna pott oli üsna suur ,siis jätkub sellest meile veel ka teisel päeval süüa ja ma olen jälle vaba tegemaks muid toimetusi.

No comments:

Post a Comment