23 April, 2009

KOOGIPROOVID



Nagu eelmises kirjutises mainisin olen muutunud tortide fanaatikuks . Minu õnneks ei ole nende söömine minu peamine eesmärk ,vaid ikkagi nende valmistamine ,küll neid sööjaid ka leiab.Tegin hiljuti siis tordikreemi maitse näidiseid,et leida midagi uut ja lihtsat ja muidugi maitsvat.See esimene kandikutäis jäi mul koju ja teine läks sõbranna Kaidile ,kes on ikka nõus minuga koos mingeid eksperimente tegema.
Tegin siis järgmisi asju.Eelmisest postitusest saab lugeda nii kohupiimakreemist,vaarikavahust,suhkrukreemist ,krõbedast kattest kui ka kondentspiima kreemist.
Sellesse kirja jäid järele biskviit
3 muna
1 dl suhkrut
1dl jahu
1/2 dl kartulijahu
3/4 tl küpsetuspulbrit
(tumeda põhja jaoks lisasin 3 tl kakaod)

Munad ja suhkur vahustada kohevaks vahuks.Sega omavahel jahud ja küpsetuspulber ,kui kasutad kakaod ,siis see ka segada .Sõelu kuivained ettevaatlikult munavahu hulka ja sega tasakesi ühtlaseks.Kalla taigen küpsetuspaberiga kaetud plaadile ja küpseta 225 C juures 6-8 min.Soovitavalt mite päris alumisel restil,vaid eelviimasel.Kontrollida tikuga kui vajalik.Võtta ahjust ja lasta jahtuda restil.
Mulle see retsept iseenest sobis ,aga päris tordipõhja ma sellest vist ikkagi ei teeks.Ega see eriti kõrgeks ei kerkinud,et veel poolitada oleks saanud,lihsalt jäigi ca 1cm paksune.Kui torti teha siis peaks iga kihi eraldi küpsetama.

Järgmine asi mida sai tehtud oli Geisha sokolaadi vaht
100 g Geisha sokolaadi
250 g maitsestamata toorjuustu
250 ml vahukoort
Sulata sokolaad vesivannil ja sega toasooja toorjuustu hulka.Vahusta koor ja sega ka see ettevaatlikult juustusegu sisse . Kreem ongi kasutamis valmis.
Maitselt selline kerge ja mõnus mitte üldsegi liiga magus.

Kolmandaks sai proovitud veel karamelli vahtu.
3 dl vahukoort
300 g iirisekomme
Kuumutada koor koos kommidega tasasel tulel ,kuni kommid sulavad täiesti ära.Panna külmikusse jahtuma.Retseptis on öeldud,et võib kogu ööks jätta.Jahtunud kreem vahustada mikseriga heledaks vahuks ja ongi valmis.

Mina kasutasin Kalevi toffe kiss-kiss komme ,aga need ei ole vist kõige parem variant, sest see kreem ei jäänud minul üldsegi õhuline vaid lihtsalt pisut paksem kui tavaline koor.Ma arvan ,et meie kommid on pisut rasvasemad ,kui väljamaa omad ja ei sobi nii hästi nende vahekordadega ,aga ma proovin kindlasti järgmisel korral pisut teisi koguseid.

Need kaks retsepti leidsin soomekeelselt tegijalt nimega Chocomum.


Kuidas siis proovide kokkupanek käis .Jagasin nii tumeda kui ka heleda biskviidi võrdseteks tükkideks ja kreemi pani nii ühele kui ka teisele vahele.Koogid on kahe kihilised.
Kook 1 hele biskviit ja vaarika täidis
kook2 tume biskviit ja vaarika täidis
kook3 hele biskviit ja Geisha vaht
kook4 tume biskviit ja Geisha vaht
kook5 hele biskviit ja karamellivaht
kook6 tume biskviit ja karamellivaht.
kook7 hele biskviit ning vaarika täidis ja Geisha vaht (see oli 3 kihiline)
kook8 tume biskviit ning vaarika täidis ja Geisha vaht(see oli 3 kihiline)
Kaks kooki sai tehtud 3 kihilised et vaadata kuidas erinevad vahud kokku sobivad.
Eks igaühel on oma maitse aga minu arvates olid Geisha vaht ja vaarikavaht ühed head leiud ,sest need sobisid isegi omavahel hästi kokku.
Koogid on kaetud ja kaunistatud juba eelmises postituses mainitud kreemidega .Ja kujundid on lihtsalt käeosavuse proovid.

See on üks mis mulle väga meeldib
Ma ei ole veel Kaidiga saanud vestelda ,kuidas talle need meeldisid aga eks ma annan siis teada kuidas talle maitsesid ja mida tasuks siis teistel ka proovida.

1 comment:

  1. Oh kuidas ma neid kooke sööks, väga nunnud näevad välja!

    ReplyDelete