31 March, 2010

KOOKOSKEEKS MASINAGA




Olles praegu leivaküpsetusmasina omanik ,siis loomulikult otsin võimalusi masina kõigi funktsioonide kasutamiseks.See masin võimaldab küpsetada ka keeksi.Kuna eesti keelseid retsepte selle koha pealt liigub ikka veel vähe,siis süvenesin interneti suurtesse avarustesse.Keeleliselt olen võimeline tõlkima retsepte vene-,soome- kui ka inglise keelest . Sellele lehele sattusin Toidutare foorumis tehtud vihje põhjal
Tõlkisin retsepti eesti keelde ja katsetasin kohe järele.Olen tulemusega täiesti rahul.

nisujahu 160 g
sool 0,5 tl
küpsetuspulber1 tl
suhkur 120 g
toasooja võid 50 g
muna 2
piima 30ml
riivitud sidrunikoort 1,5 tl(panin koore puudumisel sidruni mahla konsentraati)
kookoshelbeid 70 g(mina panin 40 g)

Segasin ühes kausis jahu ,soola ja küpsetuspulbri. Teises kloppisin kergelt lahti munad toasooja või ja suhkru . Lisasin kuivained ja piima, sidruni koore ja kookoshelbed .Segasin tasakesi ühtlaseks.Valasin segu vormi ja valisin keeksi küpsetus programmi.Minu masinal on ajaks märgitud 1 t ja 40 min.(Algses retseptis oli märgitud ajaks 1 t ja 10 min)Mina jätsin taignalaba sisse ja lasin masinal ettenähtud aja tegutseda.See tähendas ,et ta segas ka taigna veelkord läbi.
(Originaalis kästi taignakonks ära võtta.)
Minu masinal on ikkagi küpsemise aeg 60 min,ja see ei muutu ka keeksi valmistamisel.


Lõpptulemus oli täiesti söögikõlbulik keeks.Järgmine kord proovin munad hästi vahtu lüüa ja vaatan kas masin klopib siis vahu alla või mitte.


No comments:

Post a Comment